מה עושים כשהמודעה לא אושרה – שיווק בפייסבוק

נכון, זה מתסכל ולא הגיוני אבל אם אתם מפרסמים בפייסבוק, אפילו מוצרים נחמדים שמתאימים לכל המשפחה, כנראה שנתקלתם לא פעם במודעה שלא אושרה בלי סיבה או הסבר אמיתי. לפעמים המודעות לא מאושרות מייד ולפעמים יכול להיות שהן רצות, עובדות טוב ופתאום עוצרות. בדרך כלל זה מגיע עם איזושהי הודעה מעורפלת על הסיבה. הרבה מהפעמים הסיבה לא אומרת לנו כלום אבל כן מתאפשר לנו לערער, דבר שלוקח בין יום אחד לבין אף פעם.

בקיצור, אי אפשר לעבוד ככה, אז מה עושים? במאמר הזה אפרט על כמה מהסיבות הנפוצות לפסילת מודעות וכמו כן השיטה הפשוטה שלנו לטפל במודעות שלא אושרו אצל לקוחות ולאתר את הסיבה לכך כמה שיותר מהר.

כמה סיבות נפוצות שבגללן פייסבוק לא מאשרים מודעות:

  1. תוכן אסור: ברור לי שהרב מודעים לזה אבל נתייחס בבקצרה. פייסבוק לא מאשרים לפרסם שום דבר שקשור לתחומים שלדעתם עלולים לפגוע בגולשים כמו: סמים, עירום אפילו חלקי, נשק, מוצרי טבק, פרמידות והבטחות להתעשרות למיניהן וכו'.

בנוסף יש גם הרבה תחומים נוספים שהם אפורים כמו מוצרי הרזייה, דיאטות, הלוואות.

זה המידע הרשמי של פייסבוק בנושא

  1. הם לא רוצים שתתייחסו למאפיינים של הקהל שלכם. זאת אומרת שגם אם תרגטתם קהל מאוכלוסייה או תחום עניין ספציפי הם יעדיפו שלא תתייחסו לזה במודעה. במיוחד דברים שמתייחסים לגזע, מין, גיל, נטייה מינית וכו'. עדיף לכתוב על אנשים בכלליות מאשר ישירות על הגולש.

  2. נטו טעות: בסוף מדובר באלגוריתמים אוטומטיים שקובעים אם המודעה תאושר או לא. הרבה פעמים קורה שאלגוריתם כלשהו פסל מודעה בלי שום סיבה אמיתית.

השיטה שלי לטיפול הכי מהיר במודעה שלא אושרה

אז גם אם נהיה ילדים טובים ונעבוד בדיוק לפי החוקים, כנראה שמערכת הפרסום של פייסבוק תדאג להפריע לנו מדי פעם ותפסול לנו מודעות שהן בסדר גמור.

כאשר פוסלים לך מודעה, יש אפשרות לערער לפייסבוק. לוקח להם בדרך כלל 24 שעות לענות ולפעמים הם באמת ישארו את המודעה, אז זה משהו שכדאי לנסות.

העניין הוא שבמקרים רבים למרות הערעור המודעה עדיין לא מאושרת או שהם בכלל לא עונים וכמובן לא מספקים אפילו שום הסבר. אבל אנחנו חייבים לפרסם ולעשות זאת כמה שיותר מהר, אז מה עושים? הנה הפתרון שאני מציע בש-2 שלבים קצרים:

שלב 1: להבין מה גרם לפסילת המודעה

משהו במודעה לא אושר. האם זה הטקסט? הגרפיקה? הכותרת? בשלב הראשון אנחנו חייבים להבין מהו הגורם הבעייתי. הרבה פעמים זה יכול להיות אפילו מילה ספציפית.

ההמלצה שלי אם הסבכת היא פשוט לשכפל את המודעה כמה פעמים ולנסות להוציא כל פעם משתנה אחד החוצה כדי לראות מה כן יאושר.

למשל, ליצור 4 מודעות כאשר אחת מהן בלי טקסט, אחת מהן עם כותרת שונה לחלוטין, אחת מהן עם גרפיקה שונה לחלוטין וכו'. בשיטה הזו, המודעה שהחסרנו ממנה את הגורם הבעייתי אמורה להיות מאושרת במהרה ומשם נוכל להמשיך.

הפעולה לוקחת 3 דקות למשווק מנוסה במקום הסתבכות של שעות. להמחשה הנה תמונה:

מודעה לא אושרה

שלב 2: ניצור מודעות חדשות

פשוט מאד, החיים שלנו קלים עכשיו כי אנחנו יודעים מהו מקור הבעייה. אם הבעייה היא הטקסט נערוך ונשנה אותו (אפשר ליצור כמה וריאציות). אם הבעייה הייתה הגרפיקה, ננסה כמה גרפיקות טובות אחרות עד שנצליח.

ברגע שאנחנו יודעים מהו המקור האמיתי של הבעייה אנחנו לא צריכים לנחש יותר מדי אלא פשוט להתקדם 🙂

מקווה שהטיפ עזר לך!

אני מקבל שאלות על מודעות שלא אושרו כמה פעמים בכל שבוע אז החלטתי להוציא על זה טיפ. בשיטה הזו אנחנו עובדים ומצליחים לשווק גם עסקים שהתחום שלהם טיפ-טיפה אפור לפייסבוק אז אני מאד ממליץ לאמץ אותה.

בנוסף, למי שרוצה להנות מהרבה יותר לידים ומכירות באופן כמה שיותר מיידי, תמיד אפשר לפנות אליי בלחיצה פה, אשמח לבדוק איך אני יכול לעזור לעסק שלך!

תגובות: