המדריך לקמפיין שופינג ב-Google Ads

אם העסק שלך מוכר באינטרנט באופן קבוע, כנראה שכדאי לך לנסות לעבוד עם קמפיין השופינג של גוגל. מדובר בסוג קמפיין יחסית חדש שעד השנים האחרונות לא היה זמין בישראל ומרגע שנכנס הוא כמובן הפך ללהיט גדול והרבה חנויות אינטרנטיות מצליחות לייצר ממנו מכירות רבות באופן קבוע. למרות זאת, לפחות מנסיוני, הרבה עסקים שיכולים להשתמש בקמפיין שופינג לא מנסים את זה בכלל בלי שום סיבה אמיתית חוץ מחוסר מודעות.

מה זה קמפיין שופינג ולמה זה מגניב

אז למי שלא מכיר, הרעיון בקמפיין שופינג הוא להציג מעל תוצאות החיפוש של גוגל מוצרים שהגולש עשוי להתעניין בהם בהתאם למילת החיפוש שלו, ביחד עם מחיר, תמונה וקישור ישיר לחנות האינטרנטית ממנה אפשר לרכוש את המוצר.

הנה דוגמה לחיפוש שעשיתי ממש עכשיו למונח "עגלת תינוק" וביחד איתה הופיעו לי למעלה מוצרים ממומנים לרכישה ישירה מאתרים כולל התמונה שלהם.


אני מניח שהתמונה הזו מספיקה כדי להמחיש למי שעדיין לא ניסה את הכוח של סוג הקמפיין הזה. מדובר בדרך להציג לגולש את ההצעה שלך עוד לפני שהוא לחץ על הקישור ולמשוך לו את העין בעזרת התמונה המדוייקת של המוצר שהוא חיפוש בניגוד למודעת חיפוש רגילה ומשעממת שמבוססת רק על טקסט.

אז מה צריך לדעת לפני שניגשים להקמת קמפיין שופינג

כדי להקים קמפיין שופינג צריך לעשות 2 דברים. השלב הראשון הוא להקים פיד מוצרים במערכת  Google Merchant Center. פשוט יוצרים חשבון ומעלים פיד מוצרים שמורכב ממוצרי החנות האינטרנטית שלך.
אפשר להעלות קטלוג ידני עם קובץ אקסל אבל האמת היא שאם מדובר בחנות גדולה עם המון מוצרים זה על גבול הבלתי אפשרי להעלות בצורה ידנית כזו, שלא נדבר על זה שאם יש שינויים במחיר, מוצרים חדשים, מבצעים או מלאי שנגמר נצטרך להעלות עדכונים ידניים שוב ושוב.

הדרך העדיפה היא לייצר פיד דינמי שמסתנכרן לחנות שלך. אם יש לך חנות וורדפרס שעובדת עם WooCommerce זה באמת קלי קלות ואני ממליץ על התוסף "Product Catalog Feed Pro by PixelYourSite" המצויין והחינמי.
התוסף הזה יאפשר לך לקבל קישור שמכיל מידע על כל מוצרי החנות השונים ומצבם בזמן אמת וליצור בעזרתו פיד מוצרים דינמי שיעדכן את חשבון ה-Merchant Center שלך פחות או יותר בזמן אמת לגבי שינויים ודברים חדשים.

ומה עושים אם החנות שלכם היא לא וורדפרס?
פשוט מאוד, עוברים לוורדפרס 🙂

ויותר ברצינות, תמיד אפשר לפנות למי שאחראי לך על האתר או לחברת האתרים שלך ולשאול אותם על זה. 100% שהם מכירים את זה וכנראה שיש להם פתרונות מוכנים לנושא.
אגב אם החברה של האתר שלך מבקשת כסף על האפשרות לייצר פיד מוצרים, בטח אם מדובר בסכום גבוה של יותר מכמה מאות שקלים בודדים, אז זה קצת לא נחמד כי במערכות אחרות אפשר לעשות את זה בחינם לחלוטין. לצערי אנחנו נתקלים בדברים כאלו באופן קבוע עם לקוחות שלנו.

השלב השני של יצירת קמפיין השופינג הוא כבר הרבה יותר פשוט.

כל מה שצריך לעשות זה לקשר בין חשבון ה-Merchant Center לחשבון הפרסום שלך ב-Google Ads ולאחר מכן ליצור קמפיין חדש מסוג Shoping:


הכנת הקמפיין עצמה היא מאד פשוטה בגלל שאין צורך להסתבך פה עם מילות מפתח. גוגל רואה את שמות המוצרים בפיד שלך ולפיהם יבחר אם להציג אותם או לא.
בנוסף גם מודעות לא צריך להכין כי המודעה שלך מורכבת מתמונת המוצר שלך ביחד עם המחיר ופרטים כמו משלוח, ככה שהגדרות הקמפיין הם בעצם כל הסיפור.

אחרי שמתחילים את הקמפיין

אז למרות שלא הגדרנו מודעות ומילות מפתח, עדיין נצטרך לנתח נתונים ולעבוד עם הקמפיין כמו כל קמפיין אחר. הגדרת המרות, מונחי חיפוש, מילות מפתח שליליות ובחינת הצעות מחיר שונות עדיין חשובות מאד ויוכלו להפוך קמפיין מעפן לקמפיין רווחי אחרי שיש קצת דאטא לעבוד איתו.

ממש ממליץ לנסות!

אז זה כל הרקע שצריך לדעת כדי להתחיל לעבוד עם קמפיין שופינג. אני מאמין שמי שעובד באופן קבוע עם גוגל אדס יוכל להעזר במאמר הזה ובמדריכים רשמיים של גוגל כדי להקים קמפיין שופינג להתחיל לעבוד איתו.

כמובן שאם יש לך שאלה ספציפית אפשר תמיד לפנות אליי או אם ברצונך שאנחנו ניקח על עצמנו להקים עבורך ולנהל את קמפיין השופינג, או כל פרסום אחר ברשתות החברתיות או בגוגל, אפשר לדבר ולבדוק אפשרות של עבודה משותפת. יוצרים איתי קשר מפה.

תגובות: