איפה כדאי לשווק את העסק?

בכל פעם שמצטרף אלינו לקוח חדש לשירותי השיווק, אנחנו צריכים לקבל החלטה איפה לשווק אותו.

באותה הזדמנות, אנחנו גם נתקלים שוב ושוב בהמון בלבול בנוגע למערכות השיווק השונות ואיפה בכלל כדאי להשקיע את האנרגיה והכסף כדי לשווק את העסק. גוגל, פייסבוק, רשימות תפוצה, אווטבריין/טאבולה. בקיצור יש כל כך הרבה אפשרויות ולא פלא שזה מבלבל.

לכן, במאמר הזה, ננסה לעשות סדר בסיסי במערכות הפרסום השונות ולעזור לך להבין איפה כדאי לשווק באופן ממומן את העסק שלך כדי לקבל תוצאות מיידיות.

פרסום בפייסבוק

כנראה הנושא הכי מבוקש עבור העוקבים שלי. פרסום במערכת של פייסבוק מאפשר לנו להגדיר קהלים מאד מדוייקים ברמה יוצאת דופן ו"לדחוף" להם את המודעות שלנו. בנוסף אפשר ליצור תהליכים קצת יותר מורכבים של שיווק מחדש (רימרקטינג) לאנשים שבצעו פעולה כלשהי כמו היו בדף מסויים, צפו בסרטון מסויים וכו'. זה מאפשר לנו לבנות ממש משפכים שיווקיים אוטומטיים בפייסבוק או לפחות לוודא שהקהלים הטובים ביותר שלנו נחשפים לעסק שוב ושוב.

לאיזה עסק זה טוב ולאיזה לא? האמת, לרובינו זה עובד מצויין. פייסבוק מאפשרת לנו להגיע לקהל רלונטי בזמן שהוא גולש ומחפש דברים מעניינים ברשת, אם נגדיר את הקהל נכון ונעשה עבודה טובה בכתיבה השיווקית ובגרפיקה של המודעה (בין אם היא תמונה או סרטון) נוכל לקבל תוצאות יפות.

העניין הבעייתי בפייסבוק הוא שאנחנו לא מפרסמים לקהל בזמן בו הוא מחפש את המוצר שלנו ולכן מגוון מוצרים מבוקשים מאד מעכשיו-לעכשיו אינם מתאימים לערוץ הזה.

שימו לב, אם הקהל שלכם מחפש באופן אקטיבי את המוצר עכשיו ומחר לא יתעניין בו כנראה שאתם סתם זורקים בפייסבוק כסף. דוגמאות לעסקים שלא מתאימים יכולות להיות למשל מדבירים, אינסטלטורים, הרבה סוגי העורכי דין, שיפוצים ועוד.


הגדרת קהל במערכת של פייסבוק, דיוק יוצא דופן ברמת הגאוגרפיה, דמוגרפיה ותחומי עניין

פרסום באינסטגרם

פייסבוק היא הבעלים של אינסטגרם וכל הפרסומים המקצועיים למעשה מנוהלים תחת אותה מערכת פרסום. למרות זאת ראוי להתייחס בנפרד למערכות ולציין שבאינסטגרם מוצרים ויזואלים עובדים הרבה יותר טוב. תכשיטים, בגדים ושאר מוצרים שמצטלמים טוב עשויים לעבוד נפלא. לעומת זאת בלוגים, מאמרים, מוצרים "יבשים" פחות.

שימו לב שכל הטקסטים באינסטגרם מופיעים מתחת למודעות בפונט מאד קטן (בניגוד לפייסבוק) ולכן חייבים להסתמך על הויזואל. למרות זאת, אם יש לכם ספק לגבי הפרסום באינסטגרם כנראה שכדאי לנסות כמות מאות עד אלפי שקלים שם באופן חד פעמי וללמוד אחת ולתמיד אם זה עובד בעסק שלכם או לא.


באינסטגרם הדגש הוא על הויזואלי, הטקסט נדחף למטה בפונט קטן

פרסום בגוגל

גוגל הינה מערכת הפרסום הגדולה ביותר בעולם נכון להיום. במייל הזה אתייחס ספציפית לקמפיין החיפוש בגוגל למרות שאפשר גם לחפש מידע על קמפיינים ביוטיוב וקמפיינים מסוג מדיה. מבחינת החיפוש, מדובר בפלטפורמה מושלמת לעסקים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים את המוצר או השירות שלהם באופן אקטיבי, לבד, ברשת.

כדאי לכם להיות פה אם אתם עורכי דין, אינסטלטורים, מנעולנים, שיפוצניקים, מעצבי פנים, מכללות לקורסים מבוקשים, ביטוחים משלל סוגים, מדבירים ואינספור עסקים אחרים.

העניין בגוגל הוא שהעלות ללחיצה היא יחסית גבוהה בעסקים רבים אז כדאי להשקיע בדפי נחיתה או אתרים מודרניים כדי לתפוס כמה שיותר לידים ומכירות.

בנוסף, הייתי מוותר על גוגל אם הלקוח הממוצע שלכם צריך היכרות עם בעל העסק לפני רכישה. למשל, אם העסק שלכם מציע שירות שהלקוחות אינם מכירים ואינם מבינים, הגיוני שתרצו לבנות משפך שיווקי מסודר וליצור היכרות עם הגולש לפני ההצעה לרכישה. במקרים האלו פייסבוק למשל יוכל לעבוד מצויין.

יש גם הרבה חנויות (לא כולן כמובן) שלא יצליחו למכור בקמפיין חיפוש בגוגל למרות שיש חיפושים למוצרים שלהם. אם תשימו לב את רב הרכישות שלכם אתם מבצעים מעסקים שכבר יצא לכם להכיר ולא משהו חדש שצץ בתוצאות החיפוש בפעם הראשונה.


קמפיין חיפוש בגוגל יוודא שהגולשים שמחפשים את המוצר שלך מוצאים אותך בתוצאות העליונות

פרסום באווטבריין טאבולה

הרבה בעלי עסקים שמעו את השמות האלו לאחרונה ולא מבינים עד הסוף על מה מדובר.

בדרך כלל, הרעיון בשיווק באווטבריין וטאבולה הוא לשווק תכנים כדוגמת מאמרים ולדחוף אותם באתרי תוכן גדולים כדוגמת YNET, מאקו וכו'. בדרך כלל לעבודה הזו דרוש תקציב יפה של כמה אלפי שקלים לשיווק מאמרים + תקציב לרימרקטינג, זאת אומרת לפרסם שוב לאותם אנשים שקראו את המאמר על המוצר עצמו.

עסקים שזה מתאים להם הם עסקים שיכולים לייצר תכנים מעניינים על העסק ויש להם קהל מאד רחב. אם הקהל שלכם מצומצם ומאד ספציפי יעלה לכם יחסית הרבה בכלל להגיע אליו, לעומת זאת אם הקהל שהמוצר שלכם מתאים לו הוא "כל אדם מעל גיל 40 עם ילדים" לדוגמה, כנראה שאתם יכולים לעשות עבודה מאד יפה עם המערכות האלו.


דוגמה לפרסומים של אווטבריין מופיעים באתרי תוכן ופונים לקהל מאד רחב, בדרך כלל תוכן הוא הכי אפקטיבי בשיטה הזו

בניית רשימת תפוצה / מערכת דיוור

שיווק במיילים, ועל אותו עיקרון גם סמסים, הוא עדיין אחד מערוצי השיווק הרווחיים ביותר עבור עסקים רבים.

בעיקרון, עסקים שהמוצרים שלהם זקוקים לזמן והיכרות ממושכת עם העסק על מנת להמכר, או עסקים שהקהל שלהם עשוי לחזור לעיתים יחסית קרובות כדי לרכוש שוב ושוב, או אם קיימים גולשים שזקוקים למוצר שלכם אבל לוקח להם זמן "להתבשל" לפני הרכישה שלו, יהיו מועמדים מושלמים לשיווק באמצעות רשימת תפוצה.

בקיצור, מאמנים, מטפלים, חנויות, קורסים, שירותים עסקיים שונים וכל נושא שאפשר לתת עליו ערך וטיפים באופן דיגיטלי אותם הקהל ישמח לקבל באופן קבוע. לעומת זאת, עסקים שהלקוחות שלהם צריכים אותם כאן ועכשיו הם פחות טובים לרשימות תפוצה ונצטרך המון יצירתיות כדי לגרום לזה לעבוד.

ניהול נכון של רשימת תפוצה הוא עסק לא פשוט. צריך לוודא שאנחנו שולחים מסרים לקהל בתדירות שהיא לא גדולה מדי אבל גם לא נמוכה מדי (שלא נעצבן את הקהל מצד אחד ושלא ישכחו אותנו מצד שני). צריך לוודא שאנחנו מקבלים תגובות חיוביות מהקהל שלנו עם אחוזי פתיחה, הקלקה ותוצאות טובות.

בנוסף, לרשום אנשים לרשימת התפוצה זה גם עניין בפני עצמו ועסקים רבים יוצרים מוצרים חינמיים איכותיים ומשקיעים כסף רב בשיווקם רק כדי לצבור את רשימת התפוצה שלהם, ככה שיש פה השקעה לא קטנה.

למרות ההשקעה, אם העסק שלך עונה על הקריטריונים שרשמנו, יש סיכוי שרשימת תפוצה תהיה ערוץ השיווק הרווחי ביותר עבור העסק שלך, רווחיות שרק תגבר ככל שמתקדמים ממש כמו כדור שלג.

העסק שלי הוא דוגמה מצויינת לכך, חלק גדול מהפניות שלנו מגיעות מתכנים אותם אנחנו משווקים ברשת וסדרות מיילים אוטומטיות ביחד עם מאמר/מייל חדש שנשלח פעם בחודש לעוקבים. בצורה הזו אנחנו מביאים פניות מאד איכותיות בהשקעה מאד נמוכה.


שיווק לרשימת תפוצה מאפשר לנו לשלוח מסרים לכמות גדולה של נרשמים שצברנו ולנתח אחוזי פתיחה, הקלקה ותוצאות של הדיוורים

מקווה שעשיתי לך סדר בראש!

זו הייתה סקירה של מערכות הפרסום הפופולריות ביותר. ראוי לציין שהשמטנו דברים קצת פחות פופולריים בין הלקוחות שלנו (למרות שתמיד יש כמה שכן) כמו לינקדאין, קידום אורגני, פרסומים רחבים ביוטיוב, רשת המדיה של גוגל ועוד. כמובן שזה לא אומר שאלו ערוצי שיווק לא טובים אבל כנראה שרובינו פחות נשתמש בהם.

אני מקווה שקיבלת מהמאמר הזה רעיונות חדשים ואולי אפילו חסכנו לך אלפי שקלים על שיווק במערכת שלא מתאימה לעסק שלך 🙂

וכמובן, כמו תמיד, אם ברצונך להשאיר לנו את השיווק ולהנות מהרבה יותר לקוחות באופן מיידי אפשר ליצור איתי קשר מפה.

תגובות: