טיפים חשובים לפרסום בזמן משבר הקורונה (או כל משבר מדיני אחר)

נו אז הקורונה השביתה רבים מאיתנו העסקים ורופאים אומרים שיכול להיות שזה יימשך גם חודשים אם לא שנים. אז אספתי לכם כמה דברים שחשוב לדעת בתקופה הזו, החל ממה יקרה במערכות הפרסום (תופתעו לטובה), מה כן עובד בזמנים האלו, מחשבות לעתיד וטיפים לעבודה מהבית לאלו שכמונו צריכים להסתדר עם עובדים מרחוק.

מה זאת אומרת, יותר זול לפרסם עכשיו?

למקרה שלא ידעת, מחירי הפרסום במערכות כמו גוגל, פייסבוק וכו' נקבעים לפי כמות שטחי הפרסום לעומת כמות המפרסמים שרוצים לפרסם שם. זאת אומרת שבתקופה כמו עכשיו, מצד אחד יש הרבה יותר גולשים שגוללים ונחשפים לפרסומות, ומצד שני יש הרבה פחות מפרסמים כי רבים השביתו פעילות.

בפועל זה אומר שהעלות שהמפרסמים שנותרו ישלמו כדי להגיע לחשיפה, עשויה להיות פחותה. בכמות זהה של כסף הפרסום עשוי להגיע ליותר אנשים. בזמן בחירות אגב, למי שלא ידע, קורה אפקט הפוך. יש את אותה כמות גולשים אבל פתאום נכנסים המון מפרסמים שמוציאים מיליונים (מפלגות פוליטיות) ומעלים לכולם את המחירים.

מה כן עובד טוב עכשיו ללקוחות שלנו, באופן עובדתי

לצד כמה לקוחות שהקפיאו פעילות, יש לנו גם לקוחות שהולך להם מצויין. עסקים של מזון או משלוחים עד הבית, מוצרי בידור שכן אפשר להנות מהם בתקופה שבה רבים לא יכולים לצאת, קורסים דיגיטליים (יש לנו לקוח שסגר אתמול ביום אחד מעל 180,000 שקל של מכירות בקורסים דיגיטליים!), טיפולים/אימונים אונליין, מוצרים שקשורים להגיינה ועוד רבים אחרים.

תקופת הקורונה יכולה להיות הזדמנות נפלאה להוציא את הקורס הדיגיטלי שתמיד רצית, לעבוד על מיתוג טווח ארוך, יצירת תכנים, בניית רשימת תפוצה ושאר דברים דומים יעבדו עכשיו יותר טוב מהרגיל.

רגע ואם אני כבר מפרסם, כדאי להתייחס לקורונה?

בגדול? כן.

אין מה להתחבא, זה כמעט הדבר היחיד שהגולשים מדברים עליו עכשיו. אפשר ומומלץ להתייחס במודעות להשפעות הקורונה, מה העסק שלכם עושה למרות זאת ובאופן כללי להתרכז בצדדים היותר חיוביים של המשבר הארור הזה.
בנוסף זו הזדמנות נפלאה פשוט לתת. לתת תכנים בחינם, לתת מבצעים שווים ולעזור לאנשים לעבור את התקופה הזו. כנראה שהם יזכרו אתכם לחיוב.

ולמי שרוצה לפרסם אבל גם לחסוך כמה שיותר…

תמיד אפשר לפרסם לבד גם בלי איש מקצוע (למרות שאני ממליץ עלינו כן?), למי ששכח הנה קישור למדריך הטוב בישראל על פרסום בפייסבוק: https://www.orsoffer.com/facebookguide

בנוסף אפשר ללמוד מערכות אחרות כמו למשל פרסום בגוגל בקישור הזה: https://skillshop.withgoogle.com/
אגב גוגל, מודל התשלום בקמפיין חיפוש ב-Google Ads הינו תשלום לקליק. זאת אומרת שהפרסומים שם יחסית יותר עמידים בפני המצב מפייסבוק למשל. אתם משלמים רק עם הגולש באמת חיפש את המוצר/שירות שלכם, קרא את המודעה ולחץ עליה. מומלץ לנסות כרגע לעסקים שלא התנסו.

עובדים מהבית? הנה 2 כלים מגניבים

דבר ראשון יש את ZOOM שרבים מכירים. הם פתחו חלק משירותי הפרימיום שלהם ואפשר להשתמש בהם להעביר פגישות, אימונים, שיעורים וכו': https://zoom.us/

ולמי שמחפש דרך להשאר מחובר לעובדים כל הזמן, מצאתי את עצמי ממליץ כבר ל-2 לקוחות שלנו שאחד מהם אימץ בהצלחה את המערכת של Discord (דיסקורד).
אמנם היא מיועדת במקור לגיימינג בכלל אבל בשורה התחתונה אפשר ליצור שם חדרי VOICE לכל העובדים או אפילו לקבץ עובדים שונים בחדרים שונים כדי שיעבדו ביחד עם חיבור קולי, ממש כאילו הם יושבים אחד ליד השני. והכל בחינם!
בנוסף אפשר גם ליצור חדרי צ'אט שונים, להנמיך ולהגביר אחד את השני לפי הצורך(ורמת הרעש בבית) ויש אפשרות להוסיף BOT שמנגן מוזיקה לכולם מיוטיוב ככה שאפילו לריב על הרדיו אפשר.

ממליץ לנסות: https://discordapp.com/download
הדרכה (למרות שזה די פשוט): https://support.discordapp.com/hc/en-us

ואם הסתבכתם תשאלו את הילדים שלכם, יש מצב שהם מכירים את זה טוב מאד 🙂

זה הכל כרגע!

אני מקווה שחלק מהטיפים האלו עזרו לך. אנחנו חיים בתקופה מאד מעניינת שינתחו אותה לעומק עוד המון בעתיד. אין אף ספר או מאמר שנכתב מניסיון על הבעיות שאנו נתקלים בהם היום וכולנו למעשה מנסים להמציא את הדרך.

אני ממליץ לכולם בחום לנסות ולהסתגל, לא לחכות בחוסר מעש ורק להתלונן או חס וחלילה להמתין לעזרה ממשלתית כלשהי.

וכמובן, אם יש לך פרוייקט, מוצר או שירות שיכול לעבוד בתקופה הזו, אנחנו עובדים בכל הכוח וממשיכים לשווק, להביא לידים, מכירות ולייצר כסף ללקוחות שלנו. אפשר ליצור קשר בלחיצה פה.

תגובות: